easyMatch

Het woonruimteverdeel systeem voor de corporatie van nu

 

De woningmarkt is al jaren in beweging en woningcorporaties staan voor grote uitdagingen. Ook op het gebied van de woonruimte verdeling is de markt sterk veranderd en nog steeds aan het veranderen. Of er nu sprake is van een overvloed van aanbod van woningen of een hoge vraag vanuit woningzoekenden, kosten en kwaliteit worden steeds belangrijker.

easyMatch ondersteunt woningcorporaties en samenwerkingsverbanden door focus op de volgende pijlers:

 

Automatiseren

Vermindering leegstand en optimale selfservice voor woningzoekenden

 

Door het proces van woonruimte verdeling optimaal te automatiseren wordt de doorlooptijd verkort waardoor de leegstand tot een minimum wordt beperkt. Daarnaast kan middels automatisering meer selfservice worden geboden wat leidt tot een grotere tevredenheid onder woningzoekenden en minder (handmatige) acties voor woonconsulenten. 

Onder andere de volgende functionaliteit wordt door easyMatch geboden om de woonruimte verdeling te automatiseren:

  • Automatisch aanbieden
  • Groepsaanbiedingen
  • Groepsbezichtigingen
  • Interessepeilingen
  • Digitale contract ondertekening
  • Uploaden documenten (IBRI) door woningzoekenden
  • Woningzoekenden portaal

Informeren

Weigeringen minimaliseren en woonduur maximaliseren

 

Weigeringen leiden tot een langere doorlooptijd van het proces en dus meer leegstand. Om weigeringen te voorkomen is het dan ook zaak om woningzoekenden zo goed en compleet mogelijk te informeren over de woning en de omgeving van de woning.

Ook de woonduur is van belang. Een langere woonduur betekent immers minder mutaties en dus minder leegstand. Door de woningzoekende op voorhand beter te informeren over de omgeving van de woning kan de kans op een langere woonduur worden vergroot. 

"Minder weigeringen betekent minder leegstand"
Inschrijvingen
0
Reacties
0

Realtime informatie uit alle easyMatch systemen

Om woningzoekenden zo goed mogelijk te informeren biedt easyMatch de volgende mogelijkheden:

  • Tonen van de locatie van de woning op Google Maps
  • Een blik nemen in de straat van de woning met Google Streetview
  • Tonen van de locatie van allerlei voorzieningen in de omgeving van de woning op de kaart
  • Afstand tonen tot de dichtstbijzijnde voorzieningen zoals openbaar vervoer en supermarkt
  • Presenteren van buurtinformatie
  • Presenteren van de gegevens van de woning middels een koppeling met het primair systeem
  • Tonen van de mate waarin de leefstijl van de woningzoekende overeenkomt met de leefstijl en het woonmilieu van de locatie van de woning

Personaliseren

Persoonlijke versus algemene informatie

 

De maatschappij wordt steeds digitaler en mensen verwachten in toenemende  mate dat informatie die op het web wordt geboden relevant is voor de individuele bezoeker. Deze trend, ook wel personalisatie genoemd, biedt woningcorporaties kansen op het gebied van dienstverlening en automatisering.

Personalisatie en dienstverlening

Door informatie, zoals het woningaanbod, te personaliseren voldoet u aan de verwachtingen van een groot deel van de woningzoekenden. Hierdoor worden zij bijvoorbeeld niet langer geconfronteerd met een lange lijst van woningen waarvan maar een klein deel relevant is. Deze persoonlijke benadering geeft de woningzoekende veel meer het idee dat hij of zij, ook op het internet, persoonlijk wordt geholpen wat resulteert in een betere waardering van de dienstverlening.

Personalisatie en automatisering

Door woningzoekenden meer persoonlijk te benaderen kunnen we hen, via een website, de juiste hulp bieden op relevante momenten in een proces. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het plaatsen van een reactie, accepteren of weigeren van een aanbieding en het reageren op een groepsbezichtiging. Door de woningzoekende via de website aan de hand te nemen en ondersteuning op maat te bieden, verminderd de druk op andere kanalen (telefonie & email) en wordt de doorlooptijd van het verdelingsproces verkort.

Daarnaast brengt personalisatie met zich mee dat woningzoekenden verwachten meer zelf te kunnen doen, zonder hiervoor contact te moeten hebben met de corporatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het splitsen van een inschrijving of het uploaden van een inkomensverklaring. Door woningzoekenden meer mogelijkheden te bieden zal de klanttevredenheid stijgen en daalt de hoeveelheid (handmatige) acties die door de woonconsulenten moeten worden uitgevoerd.

 

 

Verleiden

Ook het gevoel is belangrijk

 

Het verleiden van woningzoekenden om zich verder te verdiepen in een complex of woning begint in veel regio's ook steeds belangrijker te worden. Bijvoorbeeld bij verkoop of nieuwbouwwoningen, maar ook in krimpregio's kan het lonen om een woning of complex aantrekkelijk te presenteren. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een landelijke woning te presenteren in een advertentie met een landelijke uitstraling of een appartement in het hartje van een stad met een een meer stedelijke uitstraling. Daarnaast kan de gepresenteerde informatie worden toegespitst op de doelgroep voor een bepaald type woning of woonomgeving.

Maar ook in een krappe markt (veel vraag weinig aanbod) kan verleiding worden ingezet als een waardevol hulpmiddel. Wanneer een zoekprofiel of woonwens weinig resultaat oplevert kunnen er bijvoorbeeld woningen worden getoond die niet voldoen aan het zoekprofiel maar wellicht toch interessant kunnen zijn. Ook is het mogelijk om woningzoekenden die een huurwoning bekijken te attenderen op koopwoningen die resulteren in dezelfde maandlasten en vice versa.

Meer weten over easyMatch? Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Vul uw voor- en achternaam in
Vul de naam van uw organisatie in