Digitale dienstverlening voor woningcorporaties

 

Een corporatie website is tegenwoordig veel meer dan een digitale folder. De website wordt door corporaties steeds vaker ingezet als volwaardig onderdeel van de communicatiemix waarbij veel gerichter wordt gestuurd op de doelen die er voor de website zijn gesteld. Voorbeelden hiervan zijn websites die de verkoopopgave van een corporatie ondersteunen of websites die middels digitale dienstverlening (een klantportaal) de front office moeten ontlasten. 

Van concept, tot ontwerp, tot realisatie, tot beheer, Qvision heeft alle expertise in huis om met u een website te realiseren die bijdraagt aan de door uw corporatie gestelde doelen.

Meer dan een cms

Eén platform voor al uw digitale kanalen 

Alle websites en klantportalen worden door Qvision gerealiseerd op basis van Umbraco. Umbraco is een zeer krachtig doch flexibel systeem waarbij de focus ligt op gebruiksvriendelijkheid en snelheid. Maar Umbraco is meer dan een cms.

Met Umbraco heeft u de beschikking over een online platform waarmee u al uw online kanalen vanaf één plek kunt beheren. Zo kunt u al uw content zoals pagina's, stukken tekst, documenten, afbeeldingen, etc. één keer opvoeren om ze vervolgens te ontsluiten naar één of meer websites, uw klantportaal, uw intranet, etc.

Zelf uw kanalen inrichten

Middels Umbraco kunnen al uw digitale kanalen worden beheerd. Voor verschillende corporaties hebben we de invulling van de volgende kanalen, op basis van Umbraco, al mogen realiseren: websites, intranetten, kennisbanken, klantportalen en narrowcasting kanalen. Umbraco stelt u zelfs in staat om zelfstandig volledige websites aan te maken, vorm te geven en in te richten!

"WEBSiteS, intranet, klantportaal, kennisbank en narrowcasting in één CMS"
Beheer in eigen hand

De ontwikkelingen in zowel web- als corporatieland gaan razendsnel. De tijd dat je een website kon bouwen en er vervolgens drie jaar vrijwel niet meer naar om kon kijken is dan ook al lang voorbij. Qvision vindt het belangrijk dat u als corporatie zelf in staat bent om uw website te onderhouden en uit te breiden. Dit gaat wat ons betreft veel verder als het wijzigen van een tekst of het toevoegen van een afbeelding. Met Umbraco kunnen we een complete gereedschapskist bieden waarmee u zelf uw website volledig in de hand heeft.

Voor alle apparaten

In 2014 werden veel corporatie websites voor het eerst meer bekeken op mobiele apparaten dan op desktop computers. In de toekomst zal het aantal website bezoeken vanaf mobiele apparaten alleen maar groter worden. Qvision is een grote voorstander van responsive webdesign volgens de methode mobile-first. Dit houdt in dat je een website of portaal eerst ontwerpt voor het kleinste scherm (de smartphone). Vervolgens ga je dit ontwerp opschalen naar de grotere apparaten zoals tablets en desktop computers. Door deze methode te hanteren ben je er zeker van dat alle functionaliteit en content ook op kleine schermen optimaal tot zijn recht komt.

Umbraco ondersteunt de ontwikkeling van responsive websites volledig en biedt redacteuren handige hulpmiddelen om responsive websites te beheren. Zo kan bij de preview weergave van een pagina worden gekozen voor een desktop, tablet portret, tablet landschap, smartphone portret en tablet landschap weergave. Deze optie biedt de redacteur optimaal inzicht in de wijze waarop de content op de verschillende apparaten zal worden weergegeven. Daarnaast kan een redacteur per afbeelding bepalen hoe deze moet worden geschaald naar de verschillende apparaten en is het zelfs mogelijk om aan te geven dat een deel van de afbeelding (het onderwerp) altijd zichtbaar moet blijven.

Klantportalen

Een website waarop uw huurders reparatieverzoeken kunnen inplannen, de huur kunnen betalen en hun documenten kunnen inzien? Dit alles is mogelijk met de klantportaal oplossing van Qvision. Met een klantportaal maakt u van uw website een interactief platform waarmee u uw dienstverlening verbreed en uw efficiëntie verhoogd.

Verbreden dienstverlening 

Mensen kunnen via internet steeds meer zelf regelen. Denk aan online bankieren, zorgkosten declareren, meterstanden doorgeven, etc. Ook uw huurders en woningzoekenden verwachten steeds meer dat alle processen online kunnen worden afgehandeld zodat zij niet meer afhankelijk zijn van de openingstijden van kantoren of woonwinkels. De volgende processen hebben wij reeds voor onze klanten mogen automatiseren:

  • Indienen en afhandelen reparatieverzoeken
  • Raadplegen en muteren 'mijn gegevens'
  • Raadplegen documenten en correspondentie
  • Corresponderen met de corporatie (Zaak gericht)
  • Raadplegen woninginformatie (incl. huursamenstelling, puntenwaardering en woonlasten)
  • Raadplegen contract(en), ondertekenen contracten en opzeggen huur
  • Raadplegen gepland groot onderhoud
  • Raadplegen openstaande en historische betalingen, doen betalingen (o.a. iDeal), en aanvragen betalingsregeling
  • Raadplegen openstaande en historische ZAVs, aanvragen ZAV
  • Inschrijven als woningzoekende
  • Raadplegen en muteren reacties op woningaanbod
  • Woningaanbieding accepteren of weigeren
  • Klacht indienen
  • Overlast melden
  • Aan- en afmelden voor nieuwsbrieven
"van standaard tot maatwerk, alles is mogelijk"
 
Standaard, maatwerk of hybride?

De klantportaal oplossing van Qvision is volledig modulair. U kiest zelf welke processen en functionaliteit moeten worden ondergebracht in uw klantportaal. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om te kiezen voor een standaard klantportaal, een volledig maatwerk klantportaal of een tussenoplossing. Bij een standaard portaal liggen de interactie en een deel van het grafisch ontwerp reeds vast. In overleg met een van onze ontwerpers wordt de kleurstelling van het portaal aangepast aan uw huisstijl en wordt uw logo toegevoegd. Bij een maatwerk portaal gaan we voor u een ontwerp (zowel interactie als grafisch) op maat maken.

Meer weten over websites en portalen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Vul uw voor- en achternaam in
Vul de naam van uw organisatie in